Thursday, April 18, 2013

Pesta Buku PWTC 2013 datang lagi

Sahabat baik ku semua sudah mula kecoh pesta buku pwtc.. Mana tidaknya.. jualan buku murah di samping dapat berjumpa penulis terkenal.. siapa lah tak teruja. termasuklah aku... walau aku dah berjanji dengan seseorang yang aku tak akan membazirkan duit untuk membeli buku pada pesta buku kali ini kerana masih banyak buku aku beli sebelum ini masih belum sempat aku baca.. tetapi cintaku pada buku dan dunia penulisan kadang-kadang buat aku terleka... moga-moga aku bakal mendapat isteri yang faham dengan minat aku ..dan memberi ruang masa untuk aku berkarya...so wife aku nanti harapnya seorang yang sibuk juga.. so tak lah ruang untuk berselilih pendapat kerana masing-masing sibuk dengan kerja dan pastinya masa yang ada akan digunakan secara berkualiti. Aku pasti dengan pilihanku. Imbas kembali kenangan aku di PWTC tahun lepas..cukup bermakna dalam diari kehidupan aku. dapat berjumpa idola dalam penulisan novel seperti Habiburahman EL-Syarazi, Anis Ayuni, Damia Hanna, Ramlee Awang Muryid etc. Syukur aku diberi peluang stady kat UKM.. naik komuter saja ke pwtc.. dengan hanya kos tambang kurang dari rm10 aku dapat idola aku. sangat berbaloi. paling best dapat jumpa Habibur rahman el syarazi tue.. cam bermimpi juga aku time tue.. jauh dia datang dari indonesia..sebelum nie lihat dari kaca tv (dalam ketika cinta bertasbih) aku kagum dengan personaliti..bukan niat untuk mengagungkan manusia.. namun sikap dan peribadi yang baik itu wajar kite contohi..indah dan puitis bahasa beliau didalam novel begitu jua sifat peribadinya.. memiliki latar bekang sekolah agama membuat beliau menghiasi indah bait-bait bahasa cinta dalam islam. membuat aku cukup puas membaca karyanya.. Kali ini peminat RAM pasti akan serbu dia lagi la..aku berbaris panjang hanya untuk mendapat autografnya untuk buku Sunan musafir tahun lepas. kagum nya dua nama hebat dalam penulisan novel iaitu RAM dan Damia hana (novel bicara hati) merupakan graduan UKM dari fssk dan fep..Banga juga aku jadi student UKM nie.. so ini membuktikan bahawa tidak semestinya penulis novel itu tiada ilmu...orang berpengajian tinggi juga mampu menulis dengan baik dan berkualit asal bakat itu diasah. Aku teringin nak beli buku "lelaku eksklusif" buku tue masih belum aku dapatkan lagi...harapnya aku dapat beli di pwtc pada 27 hb april nanti...



RAM di PWTC  27 april 2013
   
 aku bersama Anis Ayuni

aku bersama RAM
aku bersama saudara Hbiburahman El-Syarazi

No comments: