Sunday, July 7, 2013

mengapa begitu takdir nya?

keadaan membataskan aku untuk terus update blog...terlalu banyak rasanya untuk aku luahkan.. terlalu banyak ALLAH berikan aku nikmat yang sebelum ini aku tidak bersyukur ~ bila IA tarik buat sementara waktu aku jadi kaku... buat masa ini aku tidak terluah dengan kata-kata tentang kemalangan yang menimpa aku. cukup aku ceritakan tetang sesuatu yang menyentuh hati ini..di kala waktu maghrib yang menyaksikan sendiri di depan mata.. wahai 'ADAM" mengapa begitu mudah dikau mengkasari 'HAWA'??? kenapa begitu kejam pada si 'HAWA' yang lemah? dikau yang perkasalah yang perlu melindungi 'HAWA'...

silap kah dikau memilih pasangan hidupmu??
silap kah dikau memilih jalan hidupmu??


kenapa tidak  kau memilih  dia atas dasar imannya??
kenapa tidak atas dasar kemesraanya???
jgn hanya kerna harta dikau milihnya...
jgn kerna umur dikau memilihnya...

Hati aku terseksa melihat dikau menitis air mata..
aku tak ingin menyusahkan hidupmu...

apa salah mu...kamu berhak yang lebih baik...aku tahu itu...
namun apa daya kita melawan kehandak ILAHI?

sunguh DIA lebih mengetahui...

sudah cantik namu kamu berdua tertulis di LUHMAHFUZ..

namun lebih cantik jika kita masing-masing berubah tuk yang terbaik..


sayang lah anak dan isterimu...
kasih lah mereka..
mereka kurniaan ALLAH yang berharga buat kamu...


kenapa terlalu mudah dikau lupa pada tangunggjawab yang terletak dibahu kamu???
kau menyakitkan insan yang aku sayang di dunia ini....

sakit dia..sakit jua aku..
menagis dia menagis jua aku..


AKU cuma berdoa agar ALLAH berikan hidayah agar dikau berubah.
tak sangup lg aku melihat perkara ini terjadi kali ke tiga dihadapan mata ku..
sedang di belakang ku mungkin tidak berbilang oleh ku..


YA ALLAH permudahkan lah urusanku,,,

No comments: