Tuesday, July 30, 2013

satu hanya kamu

sepanjang ramadhan kali ini aku berada di kamung. berbeza dengan sebelum ini hanya di penghujung ramadhan baru aku berada di kampung. Atas dasar kesihatan yang masih belum pulih 100%.

aku bersedih untuk setengah perkara namun bergembira untuk setengah perkara. semua itu takdir. dan aku menerima takdir ini dengan senyuman saja. jujur aku sedih kerana hampir 100% perancangan aku untuk cuti semester kali ini hancur bak  kaca yang terhempas ke lantai. tapi itu semua dah tertulis. ada hikmah terbaik tuk aku. dan aku terpaksa menukar plan . masih banyak kerja-kerja yang tertanguh.

satu tak kan ku lupa kawan. lebih indah disebut sahabat. mana mungkin aku lupa kalian. paling aku kagum kamu lah nana...mirul. dan cik huda.. nana paling buat hati aku tergamam..sayang yea dikau kat aku nie yea nana... sepanjang dua hari aku di hospital jempol dia datang tiap-tiap pagi...pada hari pertama dia datang..aku sangat terkejut. aku masih lagi kaku tak mampu berbuat apa dan bercakap apa-apa pun.. cuma nampak nana sembang di hujung katil dengan mak.. mak macam biasa lah.. puji yea budak  nana nie melambung tinggi.. fine..hampir 8 tahun kami berkawan baik..sakit aku senantiasa di jaga baik..dulu time kat kolej.pantang degar aku demam..pasti dapat nasihat dan ubat free..baik yea kamu nana dan dak huda..wlau aku selalu jadi budak jahat kacau dan sakat korang..mana tak yea..kalau sehari aku tak kacau hidup korang mana boleh..sepi lah hidup aku..kan dah janji dulu aku akan kacau sepanjang hayat korang..even korang dah kawin nanti..so plzz bawa jumpa patik dulu tuk audit bakal suami kalian..he3. maaf sangat-sangat time aku acident..aku tak sempat maklum awal kat korang kan..sah korang bising kat aku..nasib la amirul call dan kebetulan hp pada akak aku dan akak aku sempat kasi tahu aku acident.. keadaan time tue terlalu kelam kabut..dan aku tak sempat sangat maklum pape ada akak aku..sayang gak korang kat aku ea.. mirul datang lewat hu3...ada ke patut dia import dak nana dulu suruh pantau patik yang bijaksana neh..tapi mirul datang sebelum aku transfer ke KPJ , biasalah PTD bernama tv  yg senantiasa bz...hu3 datang dengan wife n anak dia yang comey..ape nama yek..elesya ker aina..comey

paling-paling awal aku sempat jumpa kt hospital seremban..abg din, yo and nik ...abg din..roomate aku paling-paling ambil berat pasal aku..dah macam abg aku sendiri. lagi-lagi rumah yea dekat rumah akak aku kat pendang kedah..lagi la buat kami lg rapat. even skrg nie...hari2 dia call..kalau aku ada kakak lagi nak saja aku suruh kawin dengan abg din..hi3..tp kesian lak kak ain...kak ain isteri abg din seorang cikgu akuan yang dedekasi...senang tuk aku borak panjang dengan kak ain..lagi2 pasal buku.. bila abg din call aku sure waktu tgh hari..cukup sekdar bertanya keadaan aku...bukak puasa makan ape..sahur tadi makan ape...tesis la..pasal Dr kadir la..yg penting jurnal kena baca jgn tinggal...

time aku kt KPJ..sgt terkejut..kawan2 aku sekitar shah alam  dtg ... dila, man, alin. apiz, pakli..lagi2 kena ceramah free la...gatal sgt kan balik awal2 pagi sll...

faz and zeti... faz orang paling faham aku. serius time dia dtg rumah akak aku kt subang.. separuh semangat aku dia yang kc.. aku sangat hargai . mana tak yea..mcm2 cerita di sembang yea... sampai aku lupa aku tgh sakit.. siap kc novel...novel halaman sekitar 900 tue blm hbs aku baca...cinta utk sedetik lagi.. best..tp pening siket sebab nama watak yea tak best~. aku harap kau sempat viva sem nie faz. wish u all the best.

 sedih tak dapat jumpa huda. tapi sms yea tak henti2.. sampai satu ayat buat aku tak kan lupa sampai bila2 huda cakap :  " syawal kau jaga diri taw..kalau boleh pindah sakit kau pada aku ..pindah lah aku sangup"
dah lama tak jumpa korang ...last jumpa time kite kuar ge pwtc pameran buku. nanti kite plan kuar ramai2 tgk wayang lg ek..kita paw nana..~heeee..zubisa pun lama x jump pe cete la dia skrg nie ea.


hey syuk dtg gan mak ayah dia la...mana mungkin aku tak kenal mak ayh syuk..hah..ayah dia polis pencen..so cam2 la degar berita dari yea..mak syuk paling best..dah ku angap cam mak aku sendri... makan tdo aku kat umah syuk dulu mak yea lah yang  jaga (,").. karipap kentang mak syuk buat mmg best..  owh..awal bulan 9 nie due utk wife syuk bersalin..hai dapat anak dah ko ea syuk.. taniah ~ nanti aku ajak sham dtg  tgk ea..


berita paling best: sham best friend aku kt rompin neh.. nk sambung master kt UKM. nampak yea aku dah ada teman la dari rompin kt UKM nanti.. yg penting sham jadi junior aku hi3..boleh buli lg~

helmie..ho3 mana boleh tak mention nama mie.. hu3 kat UKM memanjang dgn ko kan..zairi,norsham alias, sani n adil kan bz sll.. even ko kt perak pun mcm ko ada je kt sini.. untung yea ada kemudahan teknologi. best yea ada ko mie...hari2 aku tak sunyi pun.. thx ko, zairi, din , sani  dtg kt jempol tgk aku. even aku tak dapat cakap time tue.. tp dalam hati cam2 aku nk cakap. sbb mlm tue korang dengan aku dengan tolong pungah barang ke kereta aku kan.  sangat terharu dengan hadiah korang kasi ari tue.. paling lucu zairi la..kasi bunga rose hijau ada lampu?? adoila..taw la aku mat bunga.. dan terima kasih tuk kad  4 budak lidi tue... pandai btl korang..tampal kat tombol pintu...tapi serius ayat norsham alias paling ku kagum... dah macam  lagu "ku pinang kau dengan bismilah " lagu fav dia.. ke lagu judika ?? heee, kecian norsham alias..baru sedih berpisah kejap dengan kita sbb cuti sem... dah degar berita aku acident ea.. selamat dia dah sampai sabah time tue. time aku tak kan lupa la time dia call aku yg dia ddk kt dapur , sham2. tak lps raya kita jumpa semula.,


sebaik2 perancangan adalah perancangan ALLAH. aku tak kan pernah lupa jasa baik kalian. klau nak cerita banyak sangat nama dan cerita yea.. ini sekadar cerita yang betul-betul terkesan dlm hidup aku pada ketika aku acident ari 2.. sebab tue aku selalu cakap kan" biarlah hilang segala benda yang aku miliki di dunia ini asal aku masih ada kalian"





No comments: