Sunday, April 21, 2013

Karnival kolej Ungku Omar UKM

Karnival Kolej mengigatkan aku pada kenangaan waktu di Kolej Aminuddin Baki suatu ketika dahulu.. aku rindu pada kau yang bernama teman sejati... Amirul Hadi Suraidi.. Nurul huda binti Wan... Farhanah Nabila binti Zamri.. Kita berempat In Sha Allah tetap bersahabat hingga hujung nyawa... ukuwah antara kita terjalin kerana Allah.. waktu berlalu sepi. aku masih lagi di bumi UKM. Masih terbayang dalam kotak fikiran aku kini saat bersama mu teman.Sekarang cuma aku yang teruskan perjuangan di sini..

adoila..tiba2 je ayat sedih keluar.. serius aku rindu korang sangat... saat 3 thn di sini bersama kalian terasa kejap je masa berlalu pergi.  karnival kolej tak mcm kita dulu pun..  tak meriah.. tak hura hara... semua yea nampak kosong.. so nak salah kan siapa kat sini?? haha tapi  kalau cete kat mirul nie sah dia akan ingat kes ABC... ketua pengarah muka senyum.. adoila.


Karnival kolej Ungku Omar 2013 telah tutup secara rasminya mlm ini 21 april 2013. aku kurang pasti siapa siapa jemputan nya.. kalau di nilai dari sudut mata kasar..  Aku boleh katakan bahawa karnival ini gagal... tidak meriah dan tiada keistimewaan .. kalau di lihat sudup program yang dianjurkan sangat lah bosan..   sekdar pertandingan futsal, carom, dam, hiasan cup cake,  larian UO, band, and ape lg pun aku xpasti... semua tue bosan... kalau ok pun.. part rewang..konsert penutupan  and rumah hantu.. kalau untuk penambah baikan aku rasa dia kena tambah aktiviti yang lebih menarik..mcm pertandingan master chef, hiasan kek besar, pertandingan makan, karokea, forum perdana..larian UO tak perlu la kot.. x dpt sambutan pun...carom n dam pun takat main2 kt foyer je?? cup cake lg la kesian... isy2 klu aku jadi felo mmg aku dah ubah satu2.. ceh belagak pulak..  cer tgk mcm kolej daton Onn.. siap ada forum perdana.. buat tema karnival berkonsepkan islamic..ha..tue mmg best..ada kelainan.. soal gerai pulak.. ok la jugak..wlu x byk.. dari KIY sgt la sedih.. ge downtown lg best.. selalunya karnival kolej yang best cuma kt zaba, keris mas , ktho n kdo jer.. lain2 kolej sekadar ada je la..  hahah lucu yea aku beli mini karpet huhuh hbs hbs pak cik2 level aku nie gosak2 kaki kat sini.. taw la sedap... harga rm20..berbaloi2..


owh paling2 x best...dah dua ari tak de air..berulang ke masjid je kami nie... kolej lain ada je air.. UO n kajai je xde.. sll cam nie..sem lps pun cam nie..krisis air..uo dl la problem.. adoi Dr azhan awang plz do something about this...kebajikan kami pun kena jaga.. tak ade air so byk keje tertanguh la.. buang masa jugak...bila la nak ada air nie..nie dh nk masuk ari ke tiga nie...kesal sunguh rasa.. kdg2 nie mcm ada isu politik je.. kenapa yea kt mn2 pun isu politik menimbulkan masalah pada org  sekeliling..  dengan berpolitik bukan je masyarakat family pun leh gaduh.. adoila.. kita hidup kejap je ..ambil la jalan yang damai... tolak la pergaduhan mahu pun peperangan...sbb tue la kdg2 aku benci dengan politik...politik kdg2 buat kite sengsara..kdg2 wat kite berdosa...tp pape pun tue semua kan pilihan kita.. tepuk dada tny iman... ~

helmie dah balik... tahziah buat ayh sepupu helmie yang beru je meninggal 3 hari lps.. huhuh saat mie balik..aku dh mula bz.. owh tesis...berjalan ko dgn lbih pantas..klu boleh lari 100 meter lg bgs. (,").

No comments: