Saturday, May 11, 2013

Erti Kebahagiaan

Dalam kehidupan pasti kita mencari kebahagiaan.. kebahagiaan itu terlalu subjektif.. ada orang bahagia dengan wang ringgit? ada org bahagia dengan wanita? ada orang bahagia dgn ilmu? ada orang bahagia dengan kuasa? aku pula bahagia dengan permintaan hatiku.

Aku memilih kebahagiaan dengan cara aku sendiri...Dalam meniti usia yang begitu singkat..aku hanya mahukan kebahagian dalam hidup aku. Aku bukan la seorang yang kaya dengan wang ringgit.. Namun, cukup la dengan rezeki Allah telah berikan utk aku.. Aku menjadi bahagia saat aku melihat orang sekeliling aku bahagia..


Aku sendiri mempunyai impian hidup.. bahagia rasa saat impian mula tercapai.. tidak pernah terlintas untuk menjadi orang kaya untuk aku mencapai kebahagiaan.. namun cukup lah memiliki sebuah keluarga yang sarat dengan kasih sayang...dan saling menghormati...


Saat bahagia aku juga bila berjumpa dengan buku .. bau buku sudah buat aku leka.. antara tempat  shopping aku paling suka semestinya kedai-kedai buku..

sudah pasti aku memilih untuk bahagia.. dan sebelum kita bahagia kita perlulah membahagiakan...



No comments: