Wednesday, June 19, 2013

Apa tujuan anda membuka akaun blog?

Datang satu persoalan kepada aku. Kenapa aku buat blog? jawapannya pasti untuk aku lebih mudah untuk berkarya, dan berkongsi bersama-sama rakan tentang aktiviti dan untuk simpan kenangan di alam maya. Bukan tidak mahu untuk menulis karya yang lebih berfaedah atau kermanfaat, namun idea dan akal ak belum tercapai ke arah itu. Gaya dan bentuk penulisan aku masih lagi lemah. tapi cukuplah untuk aku meluahkan isi hati aku pada key bord laptop. aku teringin untuk berkarya...terasa laju untuk mata pena aku untuk menulis. Namun masa terlalu menghimpit aku. Jika diberi waktu sehari 48 jam pasti aku mampu, Namun dengan 24 jam sehari ditolak dengan waktu tidur , solat, makan, tesis dan keluar jalan-jalan.. pasti tidak cukup.

Dalam usia aku sekarang juga masih terlalu banyak ingin aku capai. boleh atau tidak aku tidak sesekali akan mengaku kalah. Aku pasti berusaha. Tapi prinsip aku tetap sama " lakukan apa yang aku minat"  .

teringin juga untuk aku berkongsi tentang OHSAS dan isu-isu tentang alam sekitar di blog aku ini..In Sha Allah perlahan - lahan aku akan cuba meng update semua tue (T_____T),


Aku kagum juga melihat junior dan senior aku yang berjaya menjadi penulis buku yang terkenal ,seperti ramlee awang mursyid , damia hanna dan Hasni. hermm harap-harap suatu hari nanti aku juga mampu meletakan nama aku sebaris dengan nama kalian.

Agak melucukan untuk hari ini , bila logam bertemu logam ia menjadi seperti magnet + +, saling menolak antara satu sama lain.. dan terdapat tanah yang selalu di pergunakan dan akan mula terasa. ilmu baru aku dapat..  sekadar suka2.. tak baik mempercayai semua tue.. syirik ,

pasti lepas nie aku akan  rindu pada group 'teruna idaman'.. pasti lepas nie kalian menjadi org2 yang hebat diluar sana... in sha ALLAH rezeki ALLAH luas di bumi nie, tanam kan usaha setinggi gunung..

No comments: