Thursday, November 21, 2013

masalah dengan draf tesis~

huh dah lama tak update blog nie... terasa habuk sini sana... akibat kekangan masa hujung tahun nie..banyak benda kena buat... adus terasa sesak nafas nie... sibuk yea... sempit je rasa... . bulan november... terasa tercabar dek pelbagai keadaan.. status tesis aku yang terlalu banyak bugaannya.. . chapter 1-4 masih lagi banyak perlu diperbaiki... bak kata my supervisor :  u must writing like phd student not like undergradute student..gluppp~ huh masih banyak perlu aku perbaiki dan pelajari.. tapi itu nama yea belajar.. belajar menjadi seorang researcher yang "hebat".. so angap saja itu salah satu teknik pembelajaran yang berkesan untuk aku,

tesis oh tesis... susah yea.. terlalu penat berfikir kekadang... terlalu kritis idea harus di curahkan.. nampak mudah..tapi tak semudah yang difikirkan.. hanya mereka yang melalui saat ini saja dapat merasa apa yang aku rasa... menulis memang mudah..namun untuk keluarkan idea dan mencantum idea  agak sukar.. benar ia ada formula tertentu..namun untuk level aku sekarang.. aku perlu menghasilkan formula aku sendiri...

banyak kesilapan dalam penulisan tesis yang aku dah tahu yang sebelum ini aku tak tahu.. rugi sangat-sangat.. pertama... kena tumpu betul-betul untuk kerangka konseptual... buat betul-betul..silap kerangka konsep.. seluruh tesis anda akan dirombak...

No comments: